Mijn eerste vliegreis. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ellen Jansen - WaarBenJij.nu Mijn eerste vliegreis. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ellen Jansen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste vliegreis.

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 Oktober 2013 | Nederland, Amsterdam

Geachte bloglezers!

Welkom op mijn blog. Leuk dat jullie de tijd ervoor nemen m'n avonturen, ervaringen en verhalen te volgen. Voel je vrij om na 't lezen van een verslag een reactie achter te laten, altijd leuk om van 't thuisfront bericht te horen.

Wat betreft de titel; 't klinkt net zoals een titel van een kinderboek vind u niet? Wat vliegen betreft ben ik inderdaad nog een behoorlijk groentje. Heb ooit eens een tochtje gemaakt in zo'n klein 4-persoons toestel. Ook erg leuk, maar niet te vergelijken met 'n échte 'grote-mensen-vliegreis' waarbij je moet voldoen aan bagagelimieten, je paspoort paraat moet hebben, inentingspaspoort in orde moet zijn, inchecken hier, controle daar..

Zoals velen van jullie weten zijn de globale voorbereidingen al een jaar aan de gang. September 2012 moest ik me namelijk al aanmelden voor deze GlobalNursing-stage, die in het teken zal staan van m'n opleiding HBO-Verpleegkunde. Tijdens deze buitenlandstage hoop ik stage te lopen in een lokaal ziekenhuis, het Lumbini Medical College and Research Centre (LMC) in Pravas, Palpa, Nepal. Een hele mond vol en 't klinkt behoorlijk duur. Hoe de werkelijke kwaliteit van zorg is, daar hoort u meer over in komende blogs.

Samen met Marina de Raad (medestudent) ga ik naar het LMC, de twee andere studenten Joline de Korte en Annemieke Hartog hopen stage te lopen in het United Mission Hospital (UMH) in Tansen, Palpa, Nepal. We verblijven, als de informatie klopt, wel in één onderkomen. Dit onderkomen (wat ik me ervan voor moet stellen, geen idee. Foto's en beschrijving volgt!) bevindt zich in Tansen, vlakbij het UMH.

Maar, op dit moment richt ik me op het volgende;
(Zeer efficiënt ingepakte) koffer; check.
Uitpuilende bagpack als handbagage; check.
Voedseloverlevingspakketten van collega's en vrienden; check.
Mooie en goede afscheidswensen; check.
Galgenmaal (volgens m'n moeder dan :)); check.

Tja, eigenlijk klaar om te gaan dus. Nog een paar uur wachten en dan, samen met Pa, Ma en zusje richting Schiphol. Om 22:00 uur hoop ik, samen met de 3 andere studenten, de Nederlandse bodem los te laten en te vertrekken naar onbekende, verre oorden. Nepal, here we come!

Heeft u nog vragen over details? Of mist u bepaalde dingen in de blog? Noteer het hieronder in de reactie, of stuur me even een mailtje op mailadres; ellenjansen@solcon.nl.

Als slot; u heeft vast gehoord van de uitspraak die gladiatoren deden als ze in de arena stonden en de keizer groeten. Zij zeiden; "Zij, die gaan, groeten u". In het latijn is dit; Morituri te salutant.
Ik vond een variant van deze uitspraak die, naar ik hoop, van toepassing gaat zijn op mijn situatie, namelijk; Lucratori te salutant. Het betekent; "Zij die zich gaan verrijken, groeten u".
Ik hoop me te gaan verrijken. Door nieuwe ervaringen, nieuwe verhalen, nieuwe indrukken, nieuwe beroepskennis, nieuwe geloofskennis en nieuwe zelfkennis op te doen.

Geliefde landgenoten, ik ga nu. Het ga jullie goed, en tot weerziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Namasté bezoekers! gedurende mijn stageperiode in Nepal, die loopt van 14-10-2013 tot 07-02-2014 hoop ik deze blog bij te houden. Zo doe ik een poging om 't thuisfront op de hoogte te kunnen houden van de wetenswaardigheden en bezienswaardigheden van Nepal, alle avonturen die ik meemaak, de dagelijkse verpleegkundige routine, mooie plaatjes, mooie verhalen. Leuk dat je deze blog leest!

Actief sinds 27 Sept. 2013
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 14787

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 07 Februari 2014

Nursing Internship Nepal

Landen bezocht: